Hogeschool Windesheim Flevoland Minor Online marketing communicatie

Minor Online Marketing Communication

Hoe bouw je online een relatie op met je doelgroep? En welk businessmodel werkt online? Dat zijn vragen waar je je mee bezighoudt in de minor Online Marketing Communication.

Schrijf je in voor deze minor

Airbnb en Uber zijn tegenwoordig de schoolvoorbeelden voor de impact die digitale transformatie heeft op traditionele organisaties en branches. Er wordt gesproken over ‘disruption’ van bestaande businessmodellen door nieuwkomers, maar ook de marketing- en communicatieafdelingen verschuiven naar een strategie waarbij online steeds meer centraal komt te staan. Dit stelt hen voor nieuwe uitdagingen: Hoe bouwen wij online een relatie op met de doelgroep? Welk businessmodel werkt online? Of naar welke content zijn mijn klanten op zoek? De minor Online Marketing Communication voorziet studenten van de ‘insights’ en de ‘tools’ die je nodig hebt om een succesvolle bijdrage te leveren aan de digitale transformatie!

Comaker Online

Centraal in deze minor staat het Comakership Online. Een Comaker is een samenwerking tussen opdrachtgever en studententeam. Samen met een team van drie tot vier studenten werk je één tot twee dagen bij een opdrachtgever aan een onlinemarketingplan. In dit plan maak je een analyse van de huidige (online)situatie en geef je vervolgens advies over de onlinestrategie en online-instrumenten, zoals SEO, SEA, e-mailmarketing, contentstrategie, social media, affiliate marketing en leer je hierbij de inzichten uit analytics te gebruiken om conversie te optimaliseren.

Leerdoelen

Na het volgen van deze minor:

  • begrijp je de invloed die digitale technieken hebben op bedrijfsprocessen
  • Kun je op grond van analyse een digitale strategie formuleren
  • Bezit je kennis en vaardigheden om diverse online instrumenten toe te passen ter uitvoering van een digitale strategie
  • Kun je met behulp van analytics de effectiviteit van de strategie evalueren en optimaliseren

Modulen

  • Comakership Online
  • online marketing
  • online vaardigheden
  • strategische en corporate communicatie
  • consumentenrecht en ethiek
  • state of the art marketing en research
  • externe focus 

Voor wie?

Voor studenten die ‘insights’ en ‘tools’ nodig hebben om een succesvolle bijdrage te kunnen leveren aan de digitale transformatie.

Toetsing

Schriftelijke toetsen, werkstukken en assessments.

Rooster

Één of twee werkdagen bij opdrachtgever. Overige dagen (deels) les.

Overige bijzonderheden

Locatie: Almere
Onderwijsperiode: semester 1
Niveau:
bachelor 
Aantal EC: 30 
Onderwijsvorm: voltijd
Voertaal: Nederlands
Instapeisen: geen
Selectieprocedure: voor deze minor is het aantal plaatsen beperkt

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met Antoine Adamowicz,  a.adamowicz@windesheimflevoland.nl.