Werken bij Hogeschool Windesheim Flevoland in Almere

Moena Guptar, medewerker Servicebalie (aanspreekpunt studenten)

Een lach en een traan ...

Studenten houden me de hele dag bezig; ze vragen me hoe hun rooster eruitziet of waarom ze nog niet ingeschreven zijn voor een tentamen. Ik verwijs ze vaak door. En als ze niet het juiste antwoord krijgen, komen ze bij me terug. Ik kan het zelf niet voor hen oplossen maar ik zoek altijd uit hoe hun probleem opgelost kan worden.'

'Het klinkt misschien gek, maar ik bekijk de studenten vanuit een soort vaderrol, alsof zij mijn kinderen zijn. Ik voel me verantwoordelijk voor hen, wil dat zij goed terechtkomen. Als ze een tentamen gehaald hebben, komen ze blij hun succes delen. En als het soms tegenzit, of als ze ergens mee zitten, komen ze hun hart bij me luchten. Ja, studenten lachen bij me en ze huilen bij me. En alles wat zij me vertellen, blijft bij mij, want dat is vertrouwelijk. Goed in contact staan met hen, dat vind ik belangrijk. En het maakt mijn werk ook waardevol.'

Elke minuut anders

'Jarenlang werkte ik bij de douane; dat werd me te saai, routinewerk. Bij Windesheim Flevoland is elke minuut anders, en met mijn collega’s is de samenwerking goed. Als er hulp nodig is, staan we voor elkaar klaar. We praten goed met elkaar, we verstaan elkaar. Ook het contact met docenten verloopt prettig. Ik zie dat zij veel voor studenten over hebben. En naast hard werken, is het gelukkig ook gezellig.'

'Weet je, ik wil dat iedere student het maximale eruit haalt wat erin zit. Als ze naar me toekomen met een vraag, vraag ik vaak door. Dan komen we tot de kern van de zaak. Soms geef ik ze advies, soms verwijs ik ze door. Laatst heb ik een student geholpen die al heel lang met een probleem rondliep. We hebben samen de juiste oplossing gevonden. Die blijdschap die ik daarna zag, vergeet ik nooit meer.'