Werken bij Hogeschool Windesheim Flevoland in Almere

Sjano Rampersad, medewerker Servicepunt/Toetscoördinator

Tot op de bodem

'Persoonlijk contact en betrokken zijn in mijn werk, dát maakt dat studenten, docenten en collega’s tevreden zijn met wat ik doe. Dat geeft mij energie en plezier. Toen ik in een kledingzaak werkte, heb ik geleerd dat tevreden klanten altijd terugkomen; dat is me bijgebleven. Nu zijn studenten mijn klanten, die ik graag zo adequaat mogelijk ondersteun.'

Sjano medewerker Hogeschool Windesheim Flevoland

'Ik vind het fijn om secuur te werken. Als toetscoördinator coördineer ik het hele proces voor de toetsperioden van Windesheim in Almere. Ik vraag docenten om hun materiaal op tijd aan te leveren. De inschrijvingen voor de toets, het klaarzetten ervan, wijzigingen of aanvullingen doorgeven aan studenten ... ik wil dat alles correct verloopt. Iedere student is voor mij belangrijk en bijzonder. Ik wil dat ze weten dat ze altijd met al hun vragen over de toetsperioden bij mij en mijn collega’s terechtkunnen. En als ik iets niet zo een-twee-drie weet, zorg ik dat ik het zo snel mogelijk te weten kom; ik duik erin en zoek het tot de bodem uit.'

Bijdrage leveren

'Voor studenten met een medische achtergrond, dyslexie of concentratieproblemen, is er bij Windesheim in Almere ook aandacht. Soms heeft iemand behoefte aan voorleessoftware en een koptelefoon, of letterlijk ruimte nodig om goed geconcentreerd te werken. Samen met de decaan zorg ik dan bijvoorbeeld dat de student op een laptop in alle rust – afgezonderd van de rest van de klas – en in voldoende tijd de toets kan doen. Het geeft me een voldaan gevoel als ik een bijdrage kan leveren, zodat zij onder de beste omstandigheden hun toets kunnen maken. Laatst e-mailde een studente om me te bedanken. Zij moest twee tentamens op dezelfde dag maken, één in Amsterdam en één in Almere, maar ze zou Almere niet op tijd redden. Ik heb haar toen die toets wat later laten maken. Het resultaat maakte me blij: ze haalde beide tentamens!'