Weten hoe je kennis in werking zet

Feestelijke opening hogeschooljaar

04 september 2017

Bij Windesheim in Almere en Zwolle staat de persoonlijke leerroute voor iedere student centraal. Tijdens de opening van het hogeschooljaar werd deze ambitie toegelicht door collegevoorzitter Henk Hagoort.

Zo’n 450 docenten, onderzoekers, medewerkers, studenten en relaties van Windesheim waren afgelopen donderdag aanwezig bij de opening van het hogeschooljaar, die in het teken stond van Windesheims nieuwe strategische koers. Onder leiding van Twan Huys vonden drie debatten plaats: over hoe Windesheim écht inclusief kan zijn, over de aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt en over Windesheims speerpunt voor de komende jaren: een persoonlijke leerroute voor iedere student. ‘In het mogelijke is verrassend weinig onmogelijk’, aldus Paul Zevenbergen van de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO): de organisatie alle opleidingen in Nederland en Vlaanderen beoordeelt en de kwaliteit daarvan borgt. Henk Hagoort en Twan Huys tijdens de opening van het hogeschooljaar

Gemiddelde student bestaat niet

Henk Hagoort, collegevoorzitter van Windesheim: ‘Aan onze hogeschool studeren ruim 20.000 unieke talenten. De gemiddelde student bestaat niet. Dat brengt een enorme verantwoordelijkheid met zich mee om aan al die talenten recht te doen. Daarom mag het kritisch en innovatief denken over hoe we studenten het beste opleiden nooit ophouden.’ Benieuwd naar de strategische koers en de drie ambities van Windesheim voor de komende jaren? Download dan de Strategische koers 2017-2022.

Persoonlijke leerroute

Tijdens de opening van het hogeschooljaar stond de eerste van de drie ambities van Windesheim voor de komende jaren centraal: een persoonlijke leerroute voor iedere student. Deze leerroute is de uitkomst van de best mogelijke match tussen het talent van de student en de behoeften en eisen van het (toekomstig) werkveld. Lees in De Stentor een korte terugblik op deze debatten. 

Twan Huys leidt een van de debatten tijdens de opening van het hogeschooljaar