Gebouw Windesheim Flevoland

Studenttevredenheid bij Windesheim onverminderd hoog

18 mei 2017

82% van de studenten bij hogeschool Windesheim is tevreden over zijn of haar studie, zo blijkt uit de Nationale Studenten Enquête.

Studenten zijn op zeventien verschillende thema’s bevraagd. Net als afgelopen jaar zijn Windesheimstudenten op alle onderwerpen meer tevreden dan hbo-studenten elders in het land. Met name de docenten van Windesheim komen goed uit de bus: deze worden flink hoger beoordeeld dan het landelijk gemiddelde als het gaat om hun deskundigheid, didactische kwaliteiten, betrokkenheid en kennis van de beroepspraktijk. Ook op thema’s als informatievoorziening en studiebegeleiding scoort Windesheim ruim boven het landelijk gemiddelde.

In de afgelopen jaren is de tevredenheid onder studenten bij Windesheim sterk gestegen, van 72% vier jaar geleden naar scores boven de 80% in 2016 en 2017. Met dit resultaat is Windesheim samen met Avans de enige grote hogeschool waar meer dan vier op de vijf studenten tevreden zijn over hun studie. Collegevoorzitter Henk Hagoort is trots op dit resultaat. ‘Windesheim is een grote hogeschool, maar de studenten ervaren dat niet zo. Ze voelen zich hier persoonlijk gekend en dat is een grote verdienste van onze docenten, die nauw betrokken zijn bij de studenten, maar ook van alle medewerkers die zorgen voor optimale faciliteiten en ondersteuning.’

Over de Nationale Studenten Enquête

De Nationale Studenten Enquête is een grootschalig landelijk onderzoek van Studiekeuze 123 waarin alle studenten in het hoger onderwijs gevraagd wordt naar hun mening over hun opleiding. De enquête bestaat uit zeventien tevredenheidsthema’s en enkele losse stellingen en biedt opleidingen aanknopingspunten om de onderwijskwaliteit te verbeteren.

De resultaten van Windesheim betreffen zowel de locatie in Zwolle als Almere. In totaal heeft 41% van de Windesheimstudenten de Nationale Studenten Enquête ingevuld.